2.2.17

ראו באורי שזורח!

חזון העצמות היבשות (יחזקאל לז')
א הָיְתָה עָלַי יַד-יְהוָה, וַיּוֹצִאֵנִי בְרוּחַ יְהוָה, וַיְנִיחֵנִי בְּתוֹךְ הַבִּקְעָה; וְהִיא, מְלֵאָה עֲצָמוֹת.  
ב וְהֶעֱבִירַנִי עֲלֵיהֶם, סָבִיב סָבִיב; וְהִנֵּה רַבּוֹת מְאֹד עַל-פְּנֵי הַבִּקְעָה, וְהִנֵּה יְבֵשׁוֹת מְאֹד.  
ג וַיֹּאמֶר אֵלַי--בֶּן-אָדָם, הֲתִחְיֶינָה הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה; וָאֹמַר, אֲדֹנָי יְהוִה אַתָּה יָדָעְתָּ.  
ד וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנָּבֵא עַל-הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה; וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם--הָעֲצָמוֹת הַיְבֵשׁוֹת, שִׁמְעוּ דְּבַר-יְהוָה.  
ה כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, לָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה: הִנֵּה אֲנִי מֵבִיא בָכֶם רוּחַ--וִחְיִיתֶם.  
ו וְנָתַתִּי עֲלֵיכֶם גִּידִים וְהַעֲלֵתִי עֲלֵיכֶם בָּשָׂר, וְקָרַמְתִּי עֲלֵיכֶם עוֹר, וְנָתַתִּי בָכֶם רוּחַ וִחְיִיתֶם; וִידַעְתֶּם, כִּי-אֲנִי יְהוָה.  
ז וְנִבֵּאתִי, כַּאֲשֶׁר צֻוֵּיתִי; וַיְהִי-קוֹל כְּהִנָּבְאִי, וְהִנֵּה-רַעַשׁ, וַתִּקְרְבוּ עֲצָמוֹת, עֶצֶם אֶל-עַצְמוֹ. 
ח וְרָאִיתִי וְהִנֵּה-עֲלֵיהֶם גִּדִים, וּבָשָׂר עָלָה, וַיִּקְרַם עֲלֵיהֶם עוֹר, מִלְמָעְלָה; וְרוּחַ, אֵין בָּהֶם.
ט וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנָּבֵא אֶל-הָרוּחַ; הִנָּבֵא בֶן-אָדָם וְאָמַרְתָּ אֶל-הָרוּחַ  {ס}  כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, מֵאַרְבַּע רוּחוֹת בֹּאִי הָרוּחַ, וּפְחִי בַּהֲרוּגִים הָאֵלֶּה וְיִחְיוּ. 
י וְהִנַּבֵּאתִי, כַּאֲשֶׁר צִוָּנִי; וַתָּבוֹא בָהֶם הָרוּחַ וַיִּחְיוּ, וַיַּעַמְדוּ עַל-רַגְלֵיהֶם--חַיִל, גָּדוֹל מְאֹד-מְאֹד.  
יא וַיֹּאמֶר, אֵלַי, בֶּן-אָדָם, הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה כָּל-בֵּית יִשְׂרָאֵל הֵמָּה; הִנֵּה אֹמְרִים, יָבְשׁוּ עַצְמוֹתֵינוּ וְאָבְדָה תִקְוָתֵנוּ--נִגְזַרְנוּ לָנוּ.


נבואת יחזקאל מתארת תהליך הסטורי המורכב מהשלבים הבאים:

א. קירוב העצמות- שלד, צורה
ב. גידים- חיבור בין החלקים
ג. בשר- איברים ותנועה
ד. עור- הגנה ומראה
ה. רוח- הופעת החיים 
ו. דעה את ה'

בהמשך לפיוש הגר"א, לפניכם תמורות ההסטוריות שעוברות על עמנו בשלושת מישורי מהותנו: העם, התורה והארץ. בשלושתם נמצא בירורים, עליות וירידות וכו' המקדמים אתנו ליעודנו הנכסף המבוטא בשמנו: ישראל- ישרה א-ל, לשמש כלי להשראת שכינה, קדושה, בעולם החומר. בעזרתם נראה איך מתגשמת בנו נבואת יחזקאל. כדי לסייע למחשה, נדמה את השלבים הנ"ל גם להתפתחות האדם מרגע יצירתו.


א. עצם אל עצמו- זיווג ההורים (1492-1750):
גירוש ספרד- התנערות מעפר גלות
שולחן ערוך-  תורה

ב-ג. גידים ובשר- יצירת הולד (1750-1870): 1770 עליית תלמידי הבעש"ט, 1810 עליית תלמידי הגר"א, 1860 אגודת כל ישראל חברים, 1870 חובבי ציון

ד. איברים ועור- עובר (1870-1948): יצירת תשתיות לכלל מערכות הגוף (
ישוב הארץ, העליות, הפרחת השממה, תחייה ספרותית, קיבוץ גלויות, ציונות מדינית, הרבנות הראשית, המחתרות)

ה. רוח- לידה/ חיים (1948): תחיה חוזרת כעם: הקמת מדינת ישראל (ממשלה, מלחמת עצמאות, צה"ל, משטרה, כנסת, בית משפט עליון)


ו. דעה את ה'- התפתחות הדעת:
ינקות (1948-1968: יסודות קומת החומר (צנע, ששת הימים)

ילדות (1968-1978): בנין קומת החומר (כלכלה ובטחון, מלחמת יו"כ, מבצע אנטבה, מפלגות העבודה/ ליכוד)

נערות (1978-1988): שאלות זהות (של"ג, מלחמות מגזרים, מפלגות ש"ס/ שינוי)

בר מצוה (1988-2008): יסודות הרוח: מילוי תוכן החיים (תנועות התשובה: מכון מאיר, ערכים, מעייני הישועה, הדברות, ברסלב, תופעת
אומנים וסלבריטאים שמתחזקים)

בחרות (2008-?): בנין קומת הרוח והעמקת הזהות: הגדרה עצמית אחדותית (טשטוש הבחנות מגזריות, מציאת אזורי השקה בין מפלגות יש עתיד/ הבית היהודי/ יחד; מבצע שובו אחים, צוק איתן, נחל חרדי, מאמר "טיפול שורש", יום העצמאות הופך ל'יום שכולו תורה'). אנחנו כאן.

בגרות (?-?): זהות עצמית מובנית ואחדותית (משיח, מקדש), 
ממלכת כהנים וגוי קדוש!

אין תגובות: